איך יודעים שהמצבר לרכב עומד להיגמר?

לנהגים חדשים ולמי שרכש רכב לראשונה קשה לפעמים לזכור את כל הנושאים הנוגעים למנוע ולרכיבים הטכניים השונים בו, כמו גם לבדיקות השגרתיות שיש לבצע כדי לדאוג להכל, בין במוסך ובין באופן פרטני. בכל הנוגע למצבר הרכב חשוב להבין שבמרבית המקרים העדר הטיפול לא יוביל לסכנה בטיחותית (אלא אם החיבורים רופפים למשל) אך עדיין מדובר בנושא חשוב ומהותי שיש לטפל בו אחת לכמה זמן, כדי להבטיח התנעה יעילה ותקינות המערכות החשמליות ברכב.

מעבר לכך, הזנחה של המצבר ובמיוחד במקרים של תקלות ובלאי טבעי לאחר זמן ממושך עשויה להוביל לשחיקתו המהירה, וכך באופן בלתי נמנע גם להוצאה גדולה על תיקון או החלפתו הכוללת. אז איך תדעו לזהות את סימני האזהרה מבעוד מועד? הנה כל מה שחשוב לדעת על שחיקה ובלאי של מצבר לרכב.

מצברים תל אביב

מפלס המים

מחירון מצבריםבמצברים הסטנדרטיים לרכב מצוי תמהיל מדויק של עופרת, חומצה גופרתית ורכיבים נוספים, שהמפגש ביניהם למעשה יוצר את התגובה הכימית הרצויה – מתח חשמלי גבוה המוביל בתורו להתנעת הרכב. בין היתר, אחד הרכיבים הנוספים בתמהיל הוא מים מזוקקים, שעם הזמן המפלס שלהם יורד ויש למלא אותם מחדש (חשוב להעיר בהקשר זה כי לא בכל המצברים יש אפשרות למלא בכלל את מפלס המים). כך, חשוב לשים לב אחת לכמה חודשים לפחות למפלס המים שבמצבר – בין אם הוא מופיע בקו אחיד וסטדנרטי ובין בכדורי ציפה או על ידי פרמטרים אחרים. מבחיה טכנית, זוהי למעשה הבדיקה הביתית החשובה ביותר, וגם הניתנת לכימות באופן המדויק ביותר – והתעלמות ממנה עשויה לגרור איתה עלויות גבוהות ומיותרות.

מערכות חשמליות ברכב

סוג בדיקה נוסף, אם כי לא "מדעי" כמו זה הקודם, נוגע לתפקוד היומיומי של מצבר הרכב – ולא בהכרח במעמד ההתנעה אלא בתפקודן של המערכות החשמליות האחרות בו; אם אתם שמים לב למשל שפנסי הרכב מאירים באור חלש יחסית למה שהיה בעבר, או שהמערכות החשמליות האחרות עובדות באופן חלקי או איטי באופן ניכר, הקפידו קודם כל לבצע את הבדיקה של מפלס המים, וכן מומלץ לבצע טיפולים שגרתיים אחרים שניתן לעשות בבית: ניקוי החלקים השונים במצבר וחיזוק החיבורים בו, בדיקת קורוזיה ועוד.

בכל מקרה של מצבר ישן שנעשה בו שימוש במשך משנתיים או שלוש, כדאי לזכור כי כל פעולה שתבצעו בשמירה עליו תאריך את ימיו בעוד מספר שבועות או אפילו חודשים – אך מטבעו מצבר לרכב אינו יכול לתפקד לאורך שנים, שכן רמת המתח בו יורדת עם השימוש. כדי למצוא את המצבר הנכון עבורכם לאחר שתחליטו להחליף לחדש, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע אמינים ואיכותיים מהתחום, שיידעו לתת לכם מידע קונקרטי לא רק אודות המצבר המדויק שהרכב שלכם צריך (וצריך באמת), אלא גם כיצד להתקינו כראוי ועם אחריות לטווח הארוך.

מעוניינים לקנות מצבר ושיגיע עד הבית? לחץ כאן למעבר לשירות המבוקש

מאמר מומלץ – רוטר לקנות מצבר זול