כל מה שרציתם לדעת על איטום הבית.

חשיבות איטום הגג

בדיקה מקיפה של איטום הגג הינה חיונית והכרחית לפני בוא החורף אמנם החורף בארץ ישראל קצר אך עדיין אנו רואים שכאשר מגיע החורף עם הגשם הראשון ישנם בעיות של הצפות ומערכת ביוב שאינה עומדת בשטף המים ועוד.. גם לגבי איטום גגות ישנם השלכות כאשר מגיע החורף ואיתו הגשם רבים צפויים לבעיות של חדירת מים ונזילות כשמגיע הגשם אם לא ערכו בדיקה מקיפה של האיטום בבית. ברוב המקרים בתים שאינם עוברים תחזוקה שוטפת של איטום צפויים לבעיות של חדירת מים אל תוך המבנה עצמו.

איטום גג באמצעות יריעות ביטומניות
איטום גג באמצעות יריעות ביטומניות

ביצוע עבודת איטום לגג

איטום גגות מבוצע על ידי חומרים שונים ובעיקר מתבסס על חומרי האיטום שכבר קיימים על הגג מאיטומים קודמים שנעשו. ישנם כמה שיטות לאיטום הגג וכל שיטה מבוצעת על ידי שימוש בסוגים אחרים של חומרים. לא כל שיטה מתיאמה לכל גג. ישנם סוגים שונים של גגות וכל גג יש להתאים את השיטה ואת החומר הנדרש לו כדי לאטמו כהלכה.

ברוב הבניינים בארץ הגגות עשויים מבטון אך ישנם גם גגות ברוב המקרים של בתים פרטיים או בניינים ישנים העשויים מרעפים כמו כן ישנם גגות בדרך כלל בבתים פרטיים ומרפסות המרוצפים במרצפות מכל הסוגים שישנם.

על מנת להתאים את שיטת האיטום ואת סוג החומר לגג עלינו לבדוק בראש ובראשונה איזה איטום כבר נעשה בו שימוש על פני הגג. מגוון חומרי האיטום השונים מתחלקים לכמה סוגי משפחות של חומרי איטום צריך לזכור כי כאשר רוצים לבצע איטום חומרים מאותה משפחה יכולים להתאים אחד לשני אך חומרי איטום מסוגים שונים של משפחות אינם יכולים להתאים אחד לשני ולכן לא ניתן לבצע איטום מחומר שאינו תואם את המשפחה של חומר האיטום שנעשה כבר קודם.

 

בחירת איש מקצוע לביצוע העבודה

חשיבות רבה ישנה בבחירת בעל מקצוע מיומן ומנוסה כאשר עבודת האיטם מתבצעת על ידי קבלן איטום מקצועי יש ביטחון שהעבודה תהיה מבוצעת כראוי. בחירת בעל מקצוע מקצועי אינה מלאכה קלה ישנם הרבה "חאפרים" בענף האיטום שנותנים אמנם מחירים זולים אך ביצוע העבודה גרוע ביותר. איטום גגות הוא נושא מורכב מכיון שברוב המקרים המקום שממנו חודרים המים אינו בהכרח גם שורש הבעיהישנם מצבים שבהם נעשה איטום אך חדירת המים עדיין ממשיכה וזאת מכיון שהאדם שביצע את העבודה אינו בעל מקצוע ואינו יודע כיצד יש לטפל בבעיה.  בעל מקצוע מנוסה ומיומן יידע לאבחן היכן מקור הבעיה ויידע את השיטות המתאימות לביצוע האיטום כדי שהבעיה תיפטר לצמיתות . כדי לבחור בעל מקצוע מיומן קודם כל יש לברר על עבודות קודמות שנעשו על ידו ואם הלקוחות שכבר בוצעה אצלהם עבודת איטום מרוצים או לא בנוסף צריך לבדוק שבעל המקצוע משתמש בחומרים איכותיים ולא בחומרים זולים אשר איכותם ירודה. ניתן לבדוק באינטרנט אחר בעלי מקצוע מיומנים או לקבל המלצות מחברים ומשכנים שכבר ביצעו עבודות איטום.

זכרו, איטום הגג על ידי מקצוענים יעשה את ההבדל בין חורף קר ורטוב לבין חורף חמים ויבש.